• Dwujęzyczność

    • PROJEKT MIĘDZYNARODOWY

      Kiedy?                     II półrocze 2020 / 2021
      Kto?                         klasa dwujęzyczna
      Gdzie?                     platforma eTwinning
      Nazwa projektu:    Bridge of Cultures 
      Uczestnicy:            szkoły z 11 krajów
      Cele projektu:        poznanie innych kultur poznanie różnorodnych narzędzi dostępnych w sieci

       

      Braliśmy udział w spotkaniach online, tworzyliśmy filmy na temat polskich strojów ludowych, prezentacje na temat tradycyjnych dań, komiksy o sławnych Polakach, a nawet książkę online, w której uczniowie ze wszystkich szkół zapraszali głównego bohatera na wycieczkę do miejsca w swoim kraju, które chcieli zaprezentować pozostałym uczestnikom projektu. To tylko część zadań, w których braliśmy udział.     
       

        • Czy potrafisz opisać postać tak, żeby można było ją narysować?


        • My zrobiliśmy to w języku angielskim. Podsumowaliśmy w ten sposób słownictwo służące do opisu osoby. 

          Naszkicowaliśmy wymyśloną postać, a następnie opisaliśmy ją tak, żeby koleżanki i koledzy z naszej grupy mogli na podstawie opisu narysować jak najbardziej podobną osobę. 

          Wygląda na to, że wyszło świetnie.


        • Połącz elementy, stwórz śmieszną twarz, a następnie opisz ją wykorzystując nowo poznane słowa.


        • Poznaliśmy słowa, które pomagają bardzo szczegółowo opisać twarz i włosy. Zmarszczki, piegi, pieprzyk, kręcone czy sterczące włosy albo zadarty nos… Naukę tych słów połączyliśmy z zabawą.

          Obejrzyjcie filmik, pokazujący jak należało wykonać zadanie i kilka naszych prac.

      • Czy kalambury mogą pomóc w nauce gramatyki?

      • Mogą! Nam pomogły utrwalić czas Past Continuous. Wystarczy wylosować zdanie i wybrać koleżankę lub kolegę,
        którzy pomogą je przedstawić z pomocą gestów. 
        Udało nam się odgadnąć treść wszystkich zdań. Oczywiście zapisaliśmy zdania w zeszycie, żeby utrwalić też formę pisemną. 

        Czy dobrze bawiliśmy się podczas tej lekcji? Zobaczcie sami.

         

        • EUROPEJSKI DZIEŃ JĘZYKÓW 


        • 26 września każdego roku obchodzony jest Europejski Dzień Języków. Choć w tym roku była to niedziela, to przez cały kolejny tydzień nasi uczniowie mieli okazję brać udział w zajęciach pokazujących, jak nauka języków może ułatwić codzienne życie każdego z nas.

          Poznawaliśmy elementy kultury innych krajów dzięki znajomości języka niemieckiego i angielskiego, nauczyliśmy się zamawiać napoje i dania w języku hiszpańskim i ćwiczyliśmy wymowę czytając łamańce językowe.

          Jeśli chcecie dowiedzieć się, dlaczego naszym zdaniem znajomość języków obcych to klucz do sukcesu, obejrzyjcie filmik przygotowany przez Panią Magdę Hoppe i uczniów klas dwujęzycznych.

           
        • Zajęcia integracyjno - językowe

        • W dniach 25- 27 sierpnia w naszej szkole odbył się cykl zajęć  integracyjno- językowych dla uczniów przyszłej klasy siódmej dwujęzycznej. 

          Zajęcia w większości  odbywały się w języku angielskim, ale nie zabrakło też czasu na gry planszowe i rozmowy. Uczniowie wzięli udział w podchodach, grali w kalambury, rozwiązywali quiz  o kulturze i historii krajów anglojęzycznych, nauczyli się popularnych łamańców językowych i przysłów angielskich, a także stworzyli własne avatary w pracowni komputerowej.  Podsumowaniem zajęć jest krótki filmik, w którym uczniowie prezentują swoją nową klasę i który z pewnością będzie miłą pamiątką po tych pierwszych wspólnie spędzonych dniach. 

        • Dwujęzyczność - NAPRAWDĘ WARTO!

        • W dobie globalizacji klasa dwujęzyczna jest szansą na lepsze życie. Sprawna komunikacja w języku angielskim jest w obecnych czasach umiejętnością kluczową. Język angielski staje się bowiem językiem uniwersalnym, obejmującym coraz więcej dziedzin współczesnego życia.

          Nauka języka angielskiego  w klasie siódmej dwujęzycznej odbywa się w wymiarze rozszerzonym – 5 godzin tygodniowo. Dodatkowo część przedmiotów m.in. geografia – 2 godziny, informatyka – 1 godzina nauczane są w systemie dwujęzycznym, co oznacza że zajęcia prowadzone są częściowo po angielsku. Taki system zwiększa intensywność obcowania ucznia z językiem angielskim w mowie i piśmie oraz sprzyja rozwojowi języka specjalistycznego.

          Zajęcia odbywają się w nowoczesnej pracowni audiowizualnej wyposażonej w słuchawki. Umieszczenie dodatkowych godzin zajęć w szkolnym planie lekcyjnym pozwala uczniowi na  efektywniejsze zarządzanie swoim czasem. Aby zrealizować swoje zainteresowania uczeń nie traci czasu na dodatkowe przychodzenie do szkoły, czy dojazdy.