• Świetlica

      • Świetlica szkolna pracuje:
        poniedziałek - piątek w godz. 6:30 - 16:30

                             

         

        Cele i zadania świetlicy szkolnej:
        Celem działalności świetlicy szkolnej jest przede wszystkim zapewnienie opieki uczniom przed zajęciami lekcyjnymi i po nich w bezpiecznym i miłym otoczeniu. Poza tym w świetlicy realizowane są następujące cele i zadania:

        • tworzenie optymalnych warunków rozwoju uczniów,
        • zaspokajanie potrzeb biologicznych, psychicznych i społecznych,
        • wzbogacanie potrzeb przez rozwijanie zainteresowań uczniów,
        • propagowanie aktywnych form spędzania czasu wolnego,
        • zapewnienie uczniom możliwości rozwoju społeczno-moralnego,
        • pomoc w rozwiązywaniu trudnych sytuacji życiowych,
        • pomoc w odrabianiu prac domowych,
        • rozwijanie umiejętności pracy indywidualnej oraz współdziałania w grupie,
        • współpraca z rodzicami, wychowawcami, pedagogiem i psychologiem

         

        W ramach pracy w świetlicy szkolnej realizowane są zajęcia :

        • rozwijające umiejętności manualne (zabawy konstrukcyjne, układanki, malowanie farbkami, rysowanie, kolorowanie, wycinanie, wydzieranie, sklejanie),
        • doskonalące umiejętność samodzielnego czytania i słuchania tekstu czytanego przez nauczyciela (czytanie bajek, wierszy, opowiadań, prasy dla dzieci),
        • wzbogacające posiadane wiadomości, zaspokajające ciekawość świata (czytanie książek, encyklopedii, rozmowy i pogadanki z dziećmi, zabawy tematyczne, gry dydaktyczne i edukacyjne, poznawanie historii, rozwijanie uczuć patriotycznych),
        • kształtujące umiejętności wypowiadania się na zadany i dowolny temat, formułowanie pytań i odpowiedzi (rozmowy i pogadanki z dziećmi, zabawy typu ? dokończ zdanie, opowiedz co było dalej?, 20 pytań),
        • kształtujące umiejętność wykorzystywania zdobytej wiedzy (konkursy, quizy, rozwiązywanie i układanie krzyżówek, zagadek, gry dydaktyczne, układanki, zabawy tematyczne, odrabianie prac domowych),
        • ćwiczące umiejętność zapamiętywania fragmentów tekstu wiersza, piosenki (inscenizacje, zajęcia muzyczne),
        • wyzwalające ekspresję twórczą (pisanie bajek, opowiadań, prace plastyczne, zabawy konstrukcyjne, zabawy tematyczne, inscenizacje, zajęcia muzyczne),
        • zwiększające sprawność fizyczną, wyrabiając koordynacje ruchową (gry i zabawy ruchowe w sali i boisku szkolnym),
        • relaksujące i wyciszające (relaks przy muzyce, oglądanie bajek, dowolne zabawy dzieci),
        • doskonalące znajomość języka niemieckiego (słówka, słownik obrazkowo-wyrazowy, filmy, piosenki, literatura),
        • rozwijające umiejętności matematyczne,
        • biblioterapia,
        • kształtujące umiejętności prospołeczne - zajęcia z elementami TZA-ART.

        Nauczyciele układają tematykę zajęć wg następujących rodzajów działalności: zajęcia żywego słowa, ruchowe, plastyczno- techniczne, umuzykalniające.

        Treści realizowane w pracy z dziećmi zawarte są w następujących projektach:

        • "Partnerstwo z rodzicami"
        • "Wspólne czytanie"
        • "Bezpieczny senior"